Min äldsta dotter gifter sig...

Ja då har man fått äran att skriva i denna blogg. Ja vad säger man när äldsta dottern ska gifta sej. Den som kommer att gråta mest i kyrkan är nog jag, då av glädjetårar naturligtvis. Det har varit en tu delad känsla över detta bröllop med tanke på vad vår familj har gått igenom i sommar, men jag vet att pappa/morfar kommer att sitta där uppe och vara lika stolt som jag när hon skrider fram i kyrkan.

 

Caroline pratar med mej om det mesta, men hur klänningen och hur hon skall se ut får jag inte reda på. Men det kommer att blir så fint, nej inte fint hon kommer att vara vacker.

Jonte han blir en mycket bra svärson (fast det har han ju redan varit i 11år), det är en man som verkligen kan roa en med sina kommentarer. Det roligaste är när vi skall göra något i familjen och hans planeringar, då har han gjort tids scheman som oftast spricker till slut ändå.

 

Planeringen är i full gång för det är ju inte ett litet bröllop domhar bestämts sig för. Och ordna detta i lilla Backe kräver väldigt stor planering. Husrum åt alla tillresta, allt som skall vara till dukningen så inget fattas till den dagen, all dekoration mm till festplatsen och kyrkanpersonal till olika saker osv. Men kökschefen Ingela är utsett redan och det är jag väldigt glad för hon kan verkligen sin sak och känner till allaktivitetshallen som då festen skall hållas i. Sen är det ju all annan planering som inte brudparet får veta.  Dessutom har jag ju äran att få göra brudbuketten och det är lite extra nervöst men samtidigt roligt eftersom det är min dotter som ska ha den.  

 

Så till sist vill jag bara säga till Dig Caroline:

Jag är stolt över Dina bedrifter. Du har lagt ner mycket möda på allt Du gjort. Jag är också stolt över Dina yttre och inre egenskaper – en del måste Du ärvt efter någon avlägsen släkting. Men mest av allt är jag stolt över att Du är precis den Du är. Framgång eller ej spelar inte så stor roll – jag älskar Dig vad Du än gör i livet.

Kram mamma och Jontes blivande svärmor

 

 
1 Anonym:

skriven

Fina ullis. Fint skrivet! Håller bara med

2 Ingela:

skriven

Tack för förtroendet, längtar. Kram

3 Sandra:

skriven

Så fint skrivet!

4 Linda:

skriven

Fint! sitter här och bölar nu:)

5 Brudtärnan Anna:

skriven

Läste det här för syster igår och tårarna rann. Så himla fint ❤

6 Vackra bröllop:

skriven

Men vad fint skrivet:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: