Bestman: Elias

För ett par veckor sedan fick jag ett mjukt paket på posten. Avsändaren var min gode vän Jonte. Jag räknade nu med att antingen få hans svettiga bandystrumpor i en påse alternativt någon löjlig Modo-mössa i hopp om att få värva supportrar till en vilsen klubb. Det visade sig att jag hade fel och att paketet innehöll något mycket trevligare än vad mjuka paket brukar innehålla. En tröja märkt med mitt namn samt ordet "Bestman". Jag är bröllopsfantast ut i fingerspetsarna. Dock har jag aldrig varit på ett bröllop där jag står tillräckligt nära brudparet eller varit alldeles för ung för MAXIMERA bröllopsupplevelsen. Nu ska det alltså äntligen hända!

Hur kommer det sig att jag har fått möjligheten att vara en i "drömtrean"?
Jag träffade Jonte när jag flyttade till Falun och började på samma jobb som honom. Vi började ganska fort umgås på fritiden. Att vi klickade handlar nog mycket om att Jonte gillar att hitta på tok som han egentligen inte själv vågar utföra. Det var där jag kom in i bilden. Vi kompletterar varandra då jag är den enda personen, dum nog att göra som han säger.
Och på den vägen är det!

Nu är jag alltså inte bara #1 ut av Jontes tre bestmans att skriva i bloggen utan även helt enkelt #1 av dessa(?). Tillsammans med en kille som utvandrat till Norge och glömt det svenska språket och en som tyvärr endast fått hjärncellerna som blev över efter att föräldrarna både fött Jonte och hans syster.

Skämt och sido. Det är en stor ära att få vara en del av denna vigsel och jag ser fram emot ett vinterbröllop i Backe.

/Elias

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: